Menu

השכרת רכב מסחרי

המאפיינים של השכרת רכב מסחרי

השכרת רכב מסחרי הוא שירות חדש יחסית של חברות השכרה. בעבר לא ניתן היה לשכור רכב מן הסוג הזה, ואפשר היה רק לקנות אותם מהיבואן הרשמי או במסלולי ליסינג מימוני ותפעולי. לעומת זאת, שירותי השכרת רכב מסחרי זוכים להצלחה משמעותית ויש להם מאפיינים מיוחדים. הרכב המסחרי שונה מהרכב הפרטי מבחינת אבזור, ציוד, מפרט טכני ומחירים. הוא מושכר על ידי חברות בכל רחבי הארץ והתחזוקה שלו מחייבת מעורבות של אנשי מקצוע מוסמכים.

השכרת רכב מסחרי

השכרת רכב מסחרי יכולה להתאים לכל מטרה ולכל תקציב. יש לקוחות בענפי התעשייה והמשק שמנצלים את השירות הזה לטובת פתרונות שינוע, לוגיסטיקה, הובלות ועוד. לעומת זאת, אנשים פרטיים מתעניינים לעיתים בהשכרת רכב מסחרי כדי לבצע עבודות עצמאיות. הרכבים המסחריים שעומדים להשכרה מגיעים בדרך כלל עם מנועי דיזל או בנזין, תיבת הילוכים ידנית ואוטומטית ועם רישיון להסעת 7-9 נוסעים.

איך בוחרים רכב מסחרי להשכרה?

היכרות עם המאפיינים של השכרת רכב מסחרי יכולה לסייע למי שמתלבט בין הדגמים השונים. קודם כל, רצוי לבחור את הרכב רק לאחר הגדרה מסודרת של הצרכים. לצד רכבים מסחריים שמושכרים במחיר נמוך בגלל המטען הקטן, יש גם רכבים יקרים יותר עם מטען גדול שמיועד להעמסת ציוד כבד. רצוי לבחור רכבים גמישים ולהתאים את המפרט הטכני לפרויקט הנתון.

שנית, מומלץ להגדיר את מסגרת התקציב עוד לפני שפונים לחברת השכרת רכב מסחרי. כך ניתן להבטיח עמידה ביעדים ולמנוע הוצאות מיותרות. הגדרת מסגרת התקציב מתבצעת על פי אופי הפרויקט וסוג השימוש ברכב. במסגרת הגדרת התקציב רצוי להתרשם גם מהאבזור של הרכב, סוג המטען וכאמור מספר הנוסעים.

השכרת רכב מסחרי מוצע על ידי חברות השכרה ברמות אבזור משתנות. רמת האבזור לא תמיד עומדת בראש סדר העדיפויות של לקוחות הרכבים המסחריים, אבל היא חשובה לא פחות מהמפרט הטכני. את רמת האבזור ניתן לבדוק באמצעות סביבת הנהג ותא המטען. לבסוף, אפשר גם לקבל הצעת מחיר על רכב מסחרי עם וו גרירה ולאחר מכן לחבר אליו עגלה או נגררים.